Monday, August 6, 2012

Puding Sagu berkuah

Puding wajib bulan puasa. Sagu ni laku masa bulan puasa je, bulan tak puasa jarang pulak digunakan. ;) Puding yang paling senang dan sedap dimakan sejuk2. Saya guna susu segar lebih mudah dan sedap! Resepi dari emak saya. Tq mak! :D

Bahan-bahan,
  • 1 cawan sagu
  • 2 cawan air + sedikit warna hijau berperisa pandan
  • Air gula merah secukupnya
  • Susu segar secukupnya
Cara-cara, 
  • Masak sagu bersama air atas api
  • Kacau hingga pekat
  • Masuk sagu dalam acuan dan sejukkan
  • Sedia dimakan bersama susu segar dan air gula merah

16 comments:

mama sara nur said...

memang sedap ni makan sejuk2 kan, dgn kaler hijau mengamit selera lah..kalu bab sagu memang minat tp x sempat nk sediakan byk sgt list he he
awal2 puasa akk dah beli sagu

Faris Hilmi said...

salam kak As
wah,sedapnye puding sagu :D

sitiezahim said...

salam kak as...teringat kuih sagu merah2 tu...huhuhu

Hani Shaklee said...

sedapnyerrrr..saya suke kuih sagu yg warna merah salut dengan kelapa tu,,

keli menari said...

hmm sedap betol..kalah chef malaysia ni..

Chekgu Azrine said...

sagu ni kalau di makan masa musim panas ni memang bestlah.. hehehe

Ijah EmoTemo said...

sedapnya! klu ada bahan nnt, nk try buatla! ngeee

ishamizu said...

Hmm nmpk sedap..! Tp sy tak pernah cuba buat yg sagu2 ni, maklumlah amatur lg masak-memasak ni..huhu..

FnF Simple Life said...

oh saya suka sgt puding sagu berkuah cam ni... best nye ;)

fazian.batrisyia said...

Puding ni simple & sedap kan as...Dah buat persiapan raya? Sy mcm xde mood nak buat biskut...tapi tengok jg keadaan...

Kak Izan said...

emmm... sedap tu...:)

ieda said...

sedapp je rasa tekak bila tgk puding sagu nie dikk
rajin as buat !

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Lama akak tak buat sagu ni.. petang ni nak buat lah sagu ada lagi ni.. lebih buat bubur labu dan keledek itu hari

yatie chomeyl said...

yeay, dh dpt idea utk kuih buka posa hari ni. thanks kak as eheh

Kesuma Angsana said...

suka2!

Kamalia said...

beli kat baticrom ke ni?