Thursday, August 30, 2012

Japan Himawari ~ Bunga Matahari Jepun

Melawat kebun bunga matahari pada pertengahan puasa tempohari. Masuk kebun ni percuma je, tapi waktu ni bunga yang besar banyak dah kering, yang tinggal bunga yang kecil2. Tapi tetap nampak cantik!
Kenangan bersama Himawari Japan 2012.
Pokok bunga matahari yang tinggi dan besar! Selama ni ingat macam pokok bunga biasa je. ;)
Banyak lorong dan simpang, boleh main nyorok2, teringat cerita Totoro masa Mei ikut lorong nak kejar totoro kecik tu. :D
Gambar belakang tu sawah padi jenis Tsuyahime (beras baru Yamagata). Sekarang ni beras lama dijual murah sebab tak lama lagi dah masuk musim menuai. Bestkan! harga beras boleh turun bila tiba musim menuai. Tapi harga beras baru akan lebih mahal sikit. Japanese tak kisah kot asalkan makan sedap! :D

19 comments:

Hanis MY said...

cantikkkkkk! hanis suka yg kecik2 senang nak posing, sukanya family picture tu!

Ijah EmoTemo said...

Wah!! Cantik je gambar semua tu sis!! Suka tgk ;)

wani sc said...

cantiknyaa, besarnyaa, banyaknyaaa bunga matahari!! heeee i like! :D
oo, so nama adik shinchan tu makna dia 'bunga matahari' lah ye. hihihi

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

This years x sempAt nk berhimawari sbb blh poser plus blk cuti2 mesia....but x la trust sgt sbb dah ader pics thn2 b4...thanks kaka for da wish.... Sorry lmbt reply ngeeee

fazian.batrisyia said...

Cantiknya as bunga2 tu...mesti best kan...

Amie said...

Nak posing sama di celah2 pohon matahari ntu... cantiknya!

nanie said...

bestnya.....cantik pastu x sangka plak besar pkoknya...hehehe....

Kak Izan said...

kat cnie ada bunga matahari .. tapi taklah sebesat kat sana.. impress tu tengok.. bestnyer .. :D

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Subahanallah.. canteeekk nya As..
Akak suka sangat dengan bunga2 ni.. pantang blog orang tayang entri.. otomatik senyum mekar jer akak ni depan PC... :D

dilabangiWORLD said...

indahnya bunga matahari....
shunteknya gambaunya
ni kejap lagi musim apa yang ada banyak bunga kat japan ni erk?
shummel adik bungsu tu

zila norazila said...

ank2 asz cute2 dah nampak cam org jepun jgk..:) besor btl bunga mtahari tu..leh petik x?

lady lavender said...

cantiikkk!! Saya kalau duk berlama-lama kat situ pun takpe hehe..

sitiezahim said...

cantikkkk....bes nya kak as...baca entri ni teringat himawari sin chan ekekeke...

Papa Mifz said...

yer la..tinggi n besar sunflower tuh yer...

selamat hari raya yer..:)

~♥ OjaAmran ♥~ said...

sungguh cantik!!!

Chekgu Azrine said...

untung sis dpt rasai duduk di negara 4 musim..best!!

Chekgu Azrine said...

untung sis dpt rasai duduk di negara 4 musim..best!!

MystoryPic said...

waaaa bestnya berada dalam ladang bunga matahari......... saya mmg suka giler ngan bunga matahari minat sungguh serius

shera haifa said...

nice.. cantik sngt2