Monday, July 16, 2012

Nasi impit, rendang dan kuah kacang

Hari ni Jepun cuti sempena Umi no hi. (Hari Laut/Ocean Day). Ok sape2 nama Umi tu dalam bahasa Jepun maksudnya Laut. :D. Hari Sabtu lepas seluruh pantai baru di buka untuk orang ramai bermandi manda. Semalam kami pergi mandi laut jugak, seronok sebab semalam cuaca tak panas.

Hari ni ada kawan Jepun mama nak datang dari Fukushima, sementara tunggu kawan tu datang mama update kejap. Menu nasi impit, rendang daging dan kuah kacang ni buat Jumaat lepas. hehe.. dah amik gambar saja la letak. Hari ni masak nasi lemak dan kuih cek mek molek untuk hidangan tetamu. Sebelum ni dah janji nak masakkan nasi lemak untuk dia. Ok tetamu dah sampai! :)

21 comments:

Rai said...

uishh..belum puasa da ada menu raya.. hehehe...

kasihredha said...

sedapnya
rasa mcm mood raya dah datang

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Wah As ! dah siap rendang, nasi impit dan kuah kacang... belum raya dah ada ye.. sekarang ni dah tak payah tunggu raya nak makan kan...

Yummy nya rendang dan nasi impit tu... kegemaran akak tu As...

Daddy Ziyyad said...

wahhh..ada hari Laut ya..apa lagi hari2 yg pelik ada kat Jepun?

raya nanti buat lemang tak kat sana? ;)

SURIA AMANDA said...

udah rasa macam nak raya plak kan...

Asyifa Mustaffa said...

menu raya nie...
tp klau skrng nie...rasa nak makan...buat je...x tggu raya dah...hehe...

Zurina Hj.Zainal said...

amboi...cptnyer raya..hahahaha! org jepun suka tak masakan malayhsia?

ummiarissa said...

seronok jadi tetamu asmara ni...sentiasa ada hidangan enak disajikan...bertuahnya badan...
ye saya lah umi..saya lah laut..

daddydee jedi said...

pasti orang jepun suka makan nasi himpit ni kan...hehehhe

bertuah tetamu yang bertandang...

nur easy said...

pra-raya ya ni.. hehe ;)

Kesuma Angsana said...

mcm dah raya jek tgk menu ni! hehe

Kak Izan said...

OOO... kalu hari lain tak leh mandi laut ker kat saner?.. ada hari2 yang special jer yerk?.. :)

FnF Simple Life said...

oh...ingatkan nak hidang tetamu ngn nasi himpit kuah kacang n rendang... bagusnye As hidang tetamu Jepun makan nasi lemak... cuma sambal tu takleh pedas le kan...terkejut lidah jepun diorang tu nnt...hihi.. oh As kelaut ye Sabtu lepas... kami lak gi mandi sungai...best giler...;)

Norzie hany said...

Tengok nasi impit tu tak sabar rasa nak raya.sis suka sambal kacang.

Papa Mifz said...

bila tgk gmbr tuh terasa sgt dah bahang nak puaso dan rayo...:)

Nuwairani Ismail said...

org yang kat jepun pun rajin nak masak menu mcm ni..kite ni jugak tak berapa rajin nak masak2 menu meriah mcm ni,

keli menari said...

Uish raya raya la !

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

selamat hari raya kaka ngeee
sedapnyer menu

p/s::kaka jd blk this oct ker??? smpt jmpa x??

Teratak Hami said...

Sukanya akak kalau dapat makan nasi impit & kuah kacang. Kuah kacang tu kena kurang pedas & ada manis2 skit. InsyaAllah sempat merasa raya nanti sebab dah nak abis pantang masa tu.

aReLaN said...

sepanjang dok nihon, tak pernah jejak kaki ke pantai.sedih kan.wuuuuu

aReLaN said...

sepanjang dok nihon, tak pernah jejak kaki ke pantai.sedih kan.wuuuuu