Friday, March 23, 2012

Ubat Telinga

Pagi tadi pergi klinik telinga check dalam telinga. Seminggu ni telinga gatal2 pulak. isk2.. jumpa doktor bagi krim sapu. Doktor pesan jangan selalu bersihkan dalam telinga nnti kulit telinga makin nipis. hehe.. yo la doktor. Kalau rajin guna la la ubat ni, kalau tak simpan je sampai expired. :D. Gatal2 biasa je kot, doktor kata takde yang membimbangkan. Alhamdulillah.. :)

Setiap ubat kat sini yang diberi akan diprint detail dalam kertas, so sebelum guna boleh la baca penerangan dia. Klinik doktor dan Farmasi ubat berbeza. Lepas jumpa doktor boleh ambil ubat di mana2 Farmasi, biasanya akan ada farmasi sebelah klinik, bayar pun lain2.  Biasanya kalau nak ke klinik kami buat appointment dulu, senang dan menjimatkan masa. ;)

7 comments:

ijayuji said...

Salam kak! tinga gatal2? ada nyamuk masuk dlm tinga akak bisik2 tuuu hihihi... dulu ank kita kena miminokaze dekat sebulan lebih dia terseksa ehehe... sbb dia ni allergic, jd mudah kena, dia kata tinga dia sentiasa ada bunyi berdesing pastu bila dtg denyut2 dia tuu mula lerr melalak, mmg kesian, pastu deria bau pun hilang dlm masa dia kena penyakit tuu, apa kebenda dlm bahasa melayunya tu? hihihi..

Asmara said...

alamak mek tak tau la pulak nama tu. ai punya gatal mengada2 je, suka sgt nk bersihkan mimi konon, dah nipis kulit tinge. hehe..

yatie chomeyl said...

kitorg xpernah buat appointment, main terjah je. tp klu yatie & hubby yg sakit, jarang kitorg gi klinik. kalau SN yg sakit..terus serbu klinik dengan kadar segera

me suya said...

kalau suya ni pun suka gak korek telinga.. Ma kat kampung selalu duk bebel kata seduan ie resdung..tp entah la.. g chek pun doktor bagi ubat titik je.. xguna pun :)

LydSunshine said...

Takleh selalu cuci telinga ek? Patut le saya ni agak pekak badak. Sbb tiap2 hari korek telinga. Dah tu, sape suh tinge tu gatal. Kekeke.

Ain SSB said...

Telinga Ain ni pulak macam tak dengar sangat...hari tu gi klinik, doktor bagi ubat suruh lembutkan taik telinga...huhu. Sama2 la kita jaga telinga kita kan Kak As :P

Juliet_iRa~" said...

hee..sll bersihkan telinga ea smpai gatal2..hee

kat sn mmg sistematik kan. :)