Monday, December 19, 2011

Hari Bersejarah.. Tetamu Istimewa..dan Hadiah Istimewa..

Alhamdulillah.. hari bersejarah berkenaan dah berlalu seminggu yang lalu, baru berkesempatan nak masuk story. Syukur Alhamdulillah masih berpeluang bernafas dan merasai kenikmatan dunia, usia yang bertambah lagi di tahun Masihi dan sangat bersyukur atas segala rezeki yang dikurniakan. Oleh kerana 10 Disember jatuh pada hari Sabtu saya berniat buat sedikit kenduri doa selamat dan menjemput rakan2 di sini terutama adik2 Malaysia yang ada. Alhamdulillah semua berjalan lancar dan turut diadakan bacaan Yassin dan doa selamat. Terima kasih buat adik2 yang datang dan juga ada tetamu istimewa dari jauh yang turut hadir.

Gambar tak banyak pulak, tuan rumah sesangat la busy dari malam Jumaat hingga Sabtu petang tersebut. Jamuan diadakan bermula dari jam 1 hingga 3 petang. Menu haritu saya masak nasi tomato, ayam masak merah, dalca daging, acar timun dan carrot, papadom dan 5 jenis kuih muih serta 2 jenis kek. Alhamdulillah berjaya jugak saya masak sorang2 kesemua jenis kuih muih dan lauk, turut mendapat bantuan dari papa, Aini dan Li (sangat perlu untuk melayan Haqem). Saya masak 7 ekor ayam hari tersebut, 1kg daging dan 4 periuk nasi tomato, untuk makan 25 orang. Memang tak sempat pegang kamera pun, dapat ambil gambar kuih2 yang dah separuh dan tak sempat pun nak carik angel yg cantik2. :D
Buat kuih yang senang2 je, kuih bakar, agar2 santan, puding roti, kek karamel, onde2 keledek, kek velvet dan popia. Kek pun memang tak sempat nak menghias bagai, plan nak hias tapi masa tak cukup pulak, waktu nak hias tu Haqem dah mengamuk nak tidur, takut orang tak sempat makan mama tabur je coklat rice dan terus hidang. Bila tengok balik gambar ni baru saya teringat rupanya saya tak makan langsung beberapa jenis kuih dan kek yang dibuat. Rasanya cuma sempat makan popia dan sedikit puding roti je kot. hehe.. mudah2an menepati selera tetamu. :-)
Alhamdulillah dah meningkat usia ni pun masih ada yang sudi beri hadiah. hehe.. Terima kasih my bestie Azila yang bagi purse istimewa, suka sangat! taun lepas pun bagi hadiah special, sayang kat u! Adik2 perempuan Aini, Helda dan Umi yang bagi hadiah poncho ni. Akak memang suka sangat!! Masa winter ni memang sangat sesuai pakai lebih2 nak menaip dan duduk mengadap komputer. Sangat berguna tau! love u all too! Taun lepas punya set Bodyshop pun tak habis pakai lagi hadiah dr adik2 prmpuan yg lain. Alhamdulillah..

Terima kasih buat adik2 sini yang tolong mengemas selepas majlis, my bestie Azila yang tolong basuh pinggan tq so much. Sambil mengemas saya menunggu tetamu jauh yang bertandang. Lebih kurang jam 4 lebih elok2 je lepas solat Maghrib tetamu pun tiba, nasib baik masih ingat rumah lagi. Wah sangat best!! seronok sangat dapat bertentang mata lagi dengan blogger Hanis! Jauh datang dari Sendai, berdebar menunggu ketibaan Hanis. chewah! Kebetulan Hanis ada mesej, itu yang jemput sekali, katanya nak merasa makan kek Red Velvet. hehe.. Maaf la kek yang diberi comot pulak. Siap ada buat entry lagi di sini. Terharu ai! Maaf kalau ada kekurangan layanan. Terlupa nak bergambar pulak tu, InsyaAllah akan ada pertemuan2 lain nanti ye Hanis! :D
Paling terharu dan tak sangka sekali Hanis datang membawa hadiah! ooo eemmm geee!! Coach! TQ so much dear! Bukan mama je dapat Haziq dan Batrisya pun dapat, belated birthday present Batrisya (Okt.) kata Hanis (ada lagi satu snowcap xde gmbr). Terima kasih banyak, love u! memang hampir nak terpengsan dapat hadiah dari Hanis. Sukerrr sangat!! Moga Hanis dan Mi terus dimurahkan rezeki selalu dan sentiasa diberkati InsyaAllah.. Lebih kurang jam 8 malam Hanis berangkat pulang ke Sendai. Jangan serik datang lagi, mintak maaf kalau ada kekurangan layanan. Sangat seronok bila ada tetamu datang ke rumah ni. Alhamdulillah..

Eh apakah hadiah dari sang suami tersayang? Terima kasih banyak suami tersayang, untuk another coach collection, dan paling utama masa berharga yang diperuntukkan untuk mama dan anak2. Moga Allah terus memberkati dan sentiasa memurahkan rezeki kita sekeluarga serta memanjangkan jodoh kita hingga ke Syurga. Terima kasih papa, i love u soo much!! :D

25 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

meriah nyer bufday akak
fengsan tengok menu yang sangat malatop ituew uwaaaaa....adah agak sure hanis yg bawa hadiah coach tue wootz wootz bertambah koleksi khen...beli kt US lagi murah from sini....7 ekor ayam??? perhhh fengsan nak cuci plus masak lagi hahaha...rajin betul akak ryori sorang2

Cik TeN10 said...

Wahhh hebat la akak ketung ketang kt dapur siap mcm2 menu.. Banyak pulak tu.. Letih jgak tu nk proses 7 ekor ayam !! Aaa red velvet !! Sedapnye !! Bile la nak merasa..

yatie chomeyl said...

wah bestnya dpt hadiah coach...dua pulak tu tahun ni.. best giler :)

Juwita Jamaludin said...

As.. Syoknya dapat coach dari us... Bestnya.. Murah rezeki as..

シャイマ said...

paling jeles dengan red velvet. teringin nyaaa tak pernah rasaaa.happy belated birthday kak as!

KuNanGKuNanG said...

syoknye dapat adiah..makann pun best2..:)

LydSunshine said...

Hebatnya kak... Banyak gile makanan. Semuanya nampak delicious. Terus je rasa lapar. Kek caramel tu senang ke? Huhu.. hanya org yg hebat je bleh ckp camtu. Happy bday ye kak. :)

kasihredha said...

7 ekor ayam???
akak seekor dua pun dah terkial2

best dpt hadiah :)

Kamalia said...

hehe..dpt gak tgok gamba mknn..gila la kak,ni klau masterchef tgok pun surrender awl2 ni..msk sorang2, tp xpe,akk mmg super duper chef..konpem sume sedap.
ps;mcm2 diorg cuba pujuk suh ubah fikiran, tp isteri dia still nak bakar jugak jenazah tu..esok ai cite lebih okay..

Ijah EmoTemo said...

wah...akak syok nya birthday party punya mknn !! hehehehe

Umie said...

Murah rezeki akak..best tu 2 coach sekali dpt...hehehe

Sue @ Nenie said...

Assalamualaikum Kak As..wahhh meriahnya..banyak menu, banyak hadiah...Banyak kegembiraan..Didoakan semoga bahagia sentiasa....

kurus said...

nie menu bday ke ??
wah2 seyesss sedapnyeeeeeeeeeeeee

pemanis mulut tuu x menahan tuu :)

Anonymous said...

coach...hehehehe

AZIE said...

its my pleasure and I sayang u too! hehe...

nazayiena said...

Hepi besday As semoga pjg umur dan murah rezeki.
Wah sempat ye As masak byk menu,sorang2 plk tu masak.....

Unknown said...

happy belated bday kak...hebatnya masak banyak2 macam tu..pengsan kalau saya nak prepare semua sekali..haha..kek karamel tu tempting la..nakkkk...

Cik Pi said...

Meriahnye bday party akak...happy belated birthday..kebetulan sama datenye dgn kawan saye jgk...

Nieda said...

Terharu pula baca n3 As yg akhir2 tu. Apa2 pun akak ucapkan selamat ulang tahun, panjang umur dan murah rezeki.

Unknown said...

happy belated birthday As...sorry lambat wish. bestnyer ada acara mknx2 tu..memang penat bila kita masak sorang utk majlis tu tapi sgt puas ati bila semua dapat makan...bila ramaix2 terasa meriah hilang dah penat msk tu..best dapat hadiah coach tu:)

Unknown said...

semua buat sendiri ke tu As? Amboi!

Apa pun hepi belated birthday ya. Moga semua yang di hajat tercapai. Wish u all the best dear..:)

Amie said...

Happy belated birthday As,
semoga bahagia hingga ke syurga bersama suami tersayang dan anak2 tercinta!

Unaizah said...

Happy birthday As!!!! Wish all your dreams come true and many more birthdays in future.

Jeles akak nengok hadiah-hadiah tu sume hihihi...

Teratak Hami said...

Banyaknya menu ... ni macam kenduri kawen .. hehehe.

Sure dah banyak collection Coach. Bila nak tayang?? Mesti ramai yg jeles.

Hanis MY said...

kak as baru sempat nak berbw huhu dah 3 hari sakit kepala wuwuwu... ala biasa2 je, bukan handbag pun hehe... lega sebab kak as suka... terima kasih makanan yang sangat mabeles siap ada RV special lagi la... love u too!
tiba2 terliur pulak tgk gambar makanan tu hehe.. kak as mmg pakar masak kagum sgt!