Thursday, August 11, 2011

Korea 8 -The War Memorial of Korea

Jika dah ke Itaewon kalau berminat boleh juga melawat The war memorial of Korea, agak berdekatan tapi perlu menaiki kenderaan awam. Di sini terdapat Memorial hall yang menempatkan sejarah perang yang berlaku di Korea sejak zaman dahulu lagi. Juga tersimpannya peralatan serta kenderaan yang digunakan dalam perang dahulu. Kawasan ni sangat luas, kalau nak melawat keseluruhan mungkin mengambil masa setengah hari.

Kami melawat pameran yang berada di luar, hari panas sangat, letih jugak berjalan tengok kapal2 perang, helikopter, kereta kebal dan jet pejuang.
Selain itu juga terdapat 7 monumen bagi memperingati kisah2 perang di Korea.
Antara gambar yang sempat diambil. Kami tak masuk pulak ke dalam Memorial hall tu, sebab mengejar masa. Masuk adalah percuma, kalau berminat dengan sejarah2 boleh la ke sini. :)

5 comments:

Hanis MY said...

wahhh byk tempat akak berjaya terjah di korea..i loikeee... takleh tempat tu tgk sini pun jadiklah...Batrisya makin lama makin pandai pose...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Tempat yg akak visit semua ini di tentukan oleh agent or boley terjah mana ajer?

Asmara said...

Hanis! seminggu sebelum pegi buat mcm2 perancangan tp sebb hujan byk plan kene tukar. huhu..

Ayu, slot dengan agen hari pertama dan akhir je. yg lain semua terjah sendiri. kot la boleh bg panduan kalau ayu pegi nnti. :D

Mamasya said...

Byk juga tempat menarik di Korea...dpt tempat makanan halal tu yg best kan kalau jln2 negara asing...

Asmara said...

Mamasya, ramai sgt msian yg dtg korea. smpai ada penjual tau sikit2 ckp malay. hehe..