Wednesday, August 10, 2011

Korea 7 - Itaewon Street

Tanpa membuang masa kami teruskan perjalanan ke Itaewon pula, misi mencari makanan halal. Cuaca sangat panas ketika itu, tak banyak gambar dapat diambil. Kami 2 kali berulang ke sini. Itaewon merupakan syorga makanan halal di Seoul. Juga terdapat masjid Itaewon yang besar di sini. Keadaan muka bumi di sini pun agak berbukit2. Untuk ke masjid perlu mendaki dan berjalan sedikit dari jalan utama. Kalau dah berada di sana nak ke masjid boleh bertanya dengan tuan kedai halal yang banyak di situ. Kebetulan kami disapa oleh Korean yang mempromosi Korea jadi kami diberi map dan petunjuk dengan jelas dan mudah.
Kami jumpa juga beberapa Malaysian yang kebetulan datang melancong dan bekerja. Nak jumpa msian di Korea pergi je Itaewon confirm akan jumpa. ;) Kami lunch di Foreign restaurant seperti yang disaran Ita, kebetulan jalan nak ke masjid tu nampak restaurant ni terus la masuk. Buffet yang disediakan memang puas hati dengan bayaran 16000 seorang dapat makan bermacam2 hingga kenyang. Malam pulak kami dinner di Maharaja restaurant seperti disaran kak ayu. hehe.. thanks to both of you. Act. banyak lagi kedai2 halal yang ada, pilihan di tangan kita.

Sepanjang jalan di Itaewon juga penuh dengan kedai2 yang menjual pelbagai cenderamata, baju dan sebagainya. Kami setakat cuci2 mata je sebab misi bershopping bukan di sini. Pelancong asing pun ramai terdapat di sini, selain penuh dengan komuniti Islam dan warga asing lain yang menetap di sini. Serterusnya berjalan di tengah panas...

8 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

mr kebab tue amat mengoda jiwa raga tgk ngeeee....

Asmara said...

haha.. dak Ayu ni mmg kene sayang ketat2, tiap entry dia komen. hehe.. x sempat nak rasa kebab dia, perut masa tu senak sgt, 2x hentam buffet siang malam. haha..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

harus kena syg ketat2 kat adek ni taw...kalo ai khen tapow blk otel...sebab tamak haloba ngeee

Afikah Aziz said...

mana lg panas kak,kat mesia ke kak sana :)

Kamalia said...

akk..bestnyela kalu kat sini ade tmpt yg mmg penuh dgn makanan halal cam kat situkan..huh,huh.tgh kembang idung menahan napsu nak ajak kamil pi sana.haha..kot sy dah tapau kot kebab tuh,bole mkn di awl pg sblm bekpes..muahaha

Asmara said...

Ayu, tu la lupa sgt nak tapau. masa perut kenyang sumer tak teringin. hihi..

Ika, msia panas lembap, kat sini panas kering tu yg terasa sangat bila panas tu.

Kam! kena cuba pujuk, tp nk bwk 4 org tu kene byk sabo je la. hehe.. lupa sgt nak tapau tau masa tu. nak cepat balik dah capek sgt. hehe..

シャイマ said...

wahhh.mesti pergii!bulan 12 agak2 sejuk gila tak?

Hanis MY said...

yum yum yum! syoknyaa...