Thursday, August 25, 2011

Ahmed Lamb Curry

Lamb! Act. kat rumah ni tak pernah sekali pun beli lamb, sebab en. asben tak makan kamben (ikut perut asben lagi ye! hehe..) Alhamdulillah rezeki ada orang bagi yang belum masak, 2 kg lagi. huhu.. aii sorang je yang makan. Berapa bulan la baru boleh habis 2kg ni. Masak dalam 3 ketul je. Lagi sekilo tu yang siap potong untuk buat lamb chop. Wow! itu sedap sangat makan bakar camtu. En. asben jeling2 je tengok aii makan haritu, teringin la tu, tapi cian takleh makan. Terpaksa bakar daging jugak untuk dia supaya tak terliur sangat. haha..
Oh ye yang ni cuba buat kari. Kali ni guna kari jenama Ahmed yang selalu kedai2 Muslim kat sini gunakan. Memang sedap lain dari kari Malaysia. Bahan pun senang. Ikut resepi kat dalam paket kari tu, bahannya cuma minyak sapi, tomato, bawang besar dan yogurt. Senang, cepat dan memang sedap! sama rasa macam kat kedai2 muslim makan dengan roti tu.  Act. dah selalu masak jugak guna ayam, tapi kali ni cuba guna lamb, sekali sekala makan lamb haruslah bergambar. hehe.. Antara chicken chop dan lamb chop pasti saya akan pilih lamb chop. ;D

13 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

Bravo akak sbb bkn semua Boley Telan lamb
Ai pow x Boley mkn if not nnt fening ngee
Dulu naik Thai airways asyik Kasi lamb ngan nasik
Last ai mkn nasi ngan sayur jer lamb Kasi darl mkn
Kiter tertukar plak ngeeee

sabar kagawa japan said...

wahh kak as...kite sepjg duk jepon xpernah beli kamben.....hahaha.....sbb ape...isau kalo kamben baticrom ade bau ke idak...kalo ade bau...kang xpsl laki kite mengembekk nnti hahaha

アヌム ちゃん said...

aaa..sy pun mkn selalu ikut perut hubby gk..yg dia x mkn tu mmg xmsk la..tp kalau org kasi tu, mmg ambik makan sorg2 je la..heeee

Asmara said...

Ayu, ye ke! hehe.. akk boleh la mkan tp jarang sangat dpt makannya. sekali sekala boleh la layan. :D

Saba, oh ye, ramai tak makan kamben ye. ahaha.. ingat aii sorang je x penah beli. eh tp kan mmg ada bau sikit la. ngee..

Amie said...

sedap tu kamben.... kalau kena cara masaknya, dulu kakak tak suka, dah belah suami suka masak lama-lama jadi suka pulak!

Hanis MY said...

dapnyerr ni kegemaran asben sy ni kak as, sy plak kureng, kalau tak rasa kamkam tu bru syiok makan...

Juwita Jamaludin said...

as.. ita dan fariz pun tak suka lamb tapi kat sini ramai yang makan lamb.. kamim kadang tgk je.. hahaha

sue-sama said...

terigt lagu ahmaddddd :)

einz miszmessy said...

wah buat einz ase nak juga!!!hahaha...dap eh!

yatie chomeyl said...

buat kambeng panggang pun sedap kak as :)

Fazlinil Irma said...

sy pun rindu nak makan lamb. kat sini tak pernah lagi makan.

Bintang Biru. said...

terliurrr la ! yumm yumm

fazian.batrisyia said...

awak sama la...sy pun suka makan lamb...tapi yg lain tak suka/kureng. Tekak ni kata ia lebih sedap dari daging lembu...