Tuesday, December 14, 2010

Karangan Graduasi Yochien

Bulan April tahun depan Batrisya akan masuk Shogakkou (sekolah rendah). Sebelum tamat Yochien(tadika) setiap pelajar kene buat karangan tentang diri sendiri untuk dimasukkan dalam buku graduan. Buat karangan dalam bahasa melayu sekejap je. Nasib baik tak lebih 100 patah perkataan.
Tapi bila nak kene translate dalam bahasa Jepun makan masa berhari2 jugak. ekekeke..
Kalau pandai hiragana, katakana dan kanji boleh la baca karangan mama yang ditranslate dan ditulis semula oleh papa. Cerita tentang Batrisya je lepas tu harapan ibu bapa dan cita2 nak jadi apa. Nanti bila dah besar Batrisya kene baca semula karangan ni.
Ini Batrisya tulis sendiri, masa praktis tulis dan lukis bukan main cantik. Bila tulis atas kertas ni terus tak cantik, huhu.. oh ye dia dah penat waktu ni, malam sebelum tido kene tulis dah mengantuk. Itu gambar kawan2 dia masa menari AKB tempohari. Cita2 nak jadik sensei. hehe.. InsyaAllah ye Batrisya, suka dengan sensei kat sekolah tu ye, semua baik2 belaka. Mama dan papa doakan Batrisya berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi nanti. Amin... :D

6 comments:

Hanis MY said...

comelnyaaaa...pandai pulak tu kecik2 dah nk jadi cikgu, kalau anak buah hanis mcm2 jawapan semua cita2 pelik2 hehe, hanis tau hiragana je memang takkan faham karangan tu, nak tulis ayat yg lengkap pun tak reti T_T

♥ manje ♥ said...

salam

acik manje pon doakn utk batrisya juga yea... Amin..(^_^) ~

anie,Nagoya said...

"pikka..pikka..no ichi nen sei"...Batrisya cyan, omedetou...

Asmara said...

Hanis, papanya soh jadi gabenor bank negara. ekeke..moga2 dia berjaya la. amin...

Manje, tq acik manje. hehe.. :)

K Anie, hihi.. mmg dia x sabar nak masuk ichi nen sei. sampai termimpi2 tu. haha..

payazal said...

dah besar tisya..
dah masuk sekola pun..

Asmara said...

Faizal, hehe.. tu la kejap je. Ikutkan kat mesia bulan depan darjah 1 dah dia. huhu..