Thursday, November 11, 2010

Dodol

Macam raya pulak nak makan dodol. Dodol untuk raya Haji minggu depan. hehe.. Ini dodol masa mak abah kirim haritu dengan barang2 lain. Lupa je nak makan. Dok simpan dalam esbok sampai keras. Teringat nak panaskan, memang elok lagi. Jadi lagi sedap sangat! Dodol ni memang dah sedap, bila panaskan balik letak air macam dodol yang baru siap dimasak rupanya. Batrisya la memang suka makan dodol, semangkuk ni dia sorang je abiskan. Sejuk2 ni tak 10 minit dah keras balik dodol ni. Takyah simpan dalam esbok. Makan panas2 sedap ooh.. nyum2! jemput makan semua. :D

6 comments:

~ yus ~ said...

oo Ingatkan As buat dodol sendiri tadi, mmg dah jadi chef kalau gitu. Tapi teringat kak su dulu buat dodol guna microwave, mcm mana ekk?

Putri_Aizat said...

nampak sedap...ske dodol yang melekit2 camni...tak ske yang keras tuh...

Asmara said...

Kak Yus, haah ek camne dia buat. x ingat la. penat oo na kacau lelama kalau buat sendiri.

Puteri, kan! yg lembut camni yg sedap. kalo keras tu kite pun tak suka sangat. :)

Idayu said...

akk pon ingt as yg buat sndri..akk pon ader dodol yg mak kirim tuh, tapi x manis n x brapa sedap la...boleh ker kalu nk alter ek? keras kejung jek...

kew_chop said...

sedapnya dodol, dah lama tak makan..

Asmara said...

Kak Ayu, mesti boleh. hehe.. kite potong kecik2 pastu letak air, tunggu sampai dia mendidih jugak. kalau tak manis akk tmbah gula la kot, xpun letak santan sikit ke. hehe..

Murni, dodol yg keras dlm esbok, cuba je panaskan balik. mmg lagi sedap! hehe..