Saturday, October 24, 2009

Sambutan Harijadi dan Bacaan Yasin

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga buat kenduri Yasin dan sambutan besdey Batrisya malam tadi. Acara bermula jam 6 petang solat Isyak berjemaah, baca Yasin dan makan2. Oh ye.. Maghrib sekarang adalah jam 4:51 petang ye. Jadi pukul 5 petang dah gulap gulita di sini. Mama buat kek Coklat special untuk Batrisya. Ini version lain plak. :)
Cheese cake untuk Haziq. Kene ada jugak satu untuk Haziq walaupun besdey dia bulan 3 dah lepas.
2 biji kek mama buat hari tu. :))
Buat jugak dadih manggo yang senang dan limau. Buah2an lain epal, pisang kaki dan oren diberi oleh auntie Dhani, terima kasih ya bu (belum dipotong dan xde gambar).
Karipap inti kentang+ayam. Buat banyak untuk frozen skali.
Popiah yang selesai sekelip mata. Mama wat sikit je sebab habiskan stok kulit popiah.
Menu haritu adalah nasi lemak dan rendang daging. Masa ni rendang dan sambal masih dalam periuk untuk dipanaskan. Telor tu papa yg tolong kupas dan potong.. (kene beritau gak dia tolong.. haha..)
Kakak2 yang rajin sangat laa.. melayan Haziq dan Batrisya. Budak 2 orang ni kalau kakak2 ni ada mmg mengada2 sangat la..
Acara tiup lilin. Saje je ni alang2 lilin tu ada. hehe.. Batrisya 5 batang Haziq 2 batang. Tapi Haziq punya Batrisya gak yang tiupkan.
Yeay!! Happy taun ni dapat 3 biji kek. Mama terlebih rajin selalu buat kek.
Acara penyampaian hadiah. Best la dapat present dari kakak2 dan abang2 yang baik hati. Masa ni semua la nak bergambar. Itupun x cukup ruang. Gambar candid je. Gambar cantik2 byk kat dslr budak2 nih. Mama pakai compact asal ada gambar jadi la. hehe..
Hadiah yang Batrisya dapat, winter coat yang sangat cantik (macam paris hilton punya jaket kata bebudak nih), sepasang kasut yang pinkish, sepasang glove butterfly lagi, handbag baldu yang cute sangat dan purse yang sangat comel berisi gula2. Wah!! arigatou gozaimasu kat semua kakak2 dan abang2 yang share beli hadiah untuk Batrisya. Terharu mama, x yah la beli kasut untuk winter nanti ni. hehe.. Terima kasih semua.

5 comments:

yan said...

wah bestnya, meriah.. rajin ko as buat2 kuih n expc kek (aku buat asik tak jadik je)..

Aku plan nak buat kek utk safiah gak tapi sendiri2 jer, bolehlah kasi resepi kek coklat tu nnt ek...

cantik winter coat anak daro ko dapat. Kalu anak aku dapat kaler pink tu maunya buat tak tau je hadiah tu.. (anti pink)... hahahha

Asmara said...

Yan, kalo dah buat selalu bak kata ko pejam mata pun dah tau sukatan. hahaha.. biasa sebiji kek tahan gak la 2 hari kalo x bg orang. Aku selalu buat separuh adunan je yan.

Safiah x suka pink ke? aiseh.. ke ko yg ajar ni, hehe.. x pe dah beso nanti pandai le bergaya tu. haha..

E-na Zarina said...

Wah bestnya batrisyia n haziq dapat kek besday sorang satu...untung dpt mama rajin ni....meriah birthday party ni...mesti hepi anak2 dpt hadiah cantik turrr...

Asmara said...

Kak Ena, budak2 ni mmg happy sangat sebab ramai kakak dan abang2 yg rajin melayan diorang nih. hehe..

Dano said...

Can you make me some? lol

check out my blog: s|n|o|w