Wednesday, October 21, 2009

Kenduri Senbei / Keropok Beras

Syukur Alhamdulillah. Rezeki dapat sekotak 1.5 kilo senbei. Sabtu lepas balik dari gunung, kitaorang singgah satu kedai, act nak cuci2 mata je tengok barang2 rumah. Beli jugaklah towel mickey utk budak 2 orang ni. Masa bayar tu makcik jepun dengan baik hatinya bagi sekotak senbei. Dia kata ada byk stok tak termakan. Memang la sangat ramah tamah org kat kedai tu.
1.5 kilo sape la nak makan. Mama dah muak ngan senbei, yg ada kat rumah pun x makan2. hehe.. sape2 nak senbei meh datang rumah makan. :) Snack ni mmg sedap dimakan sambil tengok tv. :p

3 comments:

E-na said...

Bak mai sini sket...ha ha

blogresipi said...

Senbei tu keropok ke? hehe..soalan jakun pulak :D

Asmara said...

Kak Ena, meh bagi alamat. hehe.. act. dah selamat bagi budak kampung ni makan. kebetulan ada game futsal tengahari tadi, rezeki budak2 nigata sekali la..

Ijan, haah keropok beras. tapi ini dibakar, healthy sangat sbb xde minyak. :)