Friday, July 10, 2009

Kerepek Seaweed

Kerepek ni mmg faveret sejak kat Mesia lagi. Tak sangka mudah je buatnye. Dah lama tau resepi ni tp baru hari ni nak mencubanya. Cuma perlukan kulit popia, seaweed dan telor saja. Act. kulit popia nih dah lama sgt sampai keras nak wat kuih mmg takleh nak lipat2, jadi akhirnya menjadi kerepek. Sapukan telor pada kulit popia tu dan tampal dengan seaweed, atas seaweed tu tampal lagi satu kulit popia. Pehtu gunting2 la ikut suka dan goreng sampai masak. Goreng jgn lama kulit tu cepat masak. Kepada mak kak @ ellediela sila lah buat sendiri x yah beli jer. senang jer buatnye. hihi..