Friday, May 29, 2009

Yamaya

Ini nak tunjuk kedai Yamaya namanya. Kalo ikut bahasa jepun yama tu gunung, ya tu kedai, so maknanya kedai gunung la ek. hihi. Sebenarnya kedai ni adalah kedai menjual minuman esc. arak la dgn harga murah. Kitaorg pegi kedai ni sebab cari barang asia/international banyak jugak jual kat sini dan harga pun murah berbanding dekat supa (supermarket).
Santan satu tin 100yen je. Kat sini kalo 100yen tu anggap la macam singgit kat mesia. Ada sejarah jugak masa pegi kedai ni. First time datang Batrisya muntah depan kedai, hahah.. tau sebab apa, dia kata kedai tu busuk. huhu.. mmg busuk sebab bau arak. Batrisya bukan boleh bau busuk2 ni cepat aje dia nak muntah. Dia tak penah bau arak ni, aku pun pening je sebab kedai ni mmg speciality dia jual berbagai2 jenis arak. Sebenarnya kitaorg pun baru 2 kali je pegi kedai nih. hehe..

5 comments:

are said...

kat kagawa ni pun ader kedai yg jual santan murah..88yen jer!!
xpayah nk borong santan m'sia lg..

Asmara said...

Wah kak Are lagi best la, ada murah lagi ek. hihi.. stok santan mesia byk lagi plak kat rumah nih.

my balqis said...

kak as, wah da jumpe lubuk emas ek, pasni senangler nak wat kuih santan murah, hehehe ade yg masak lomak tiap hari ni kang, rajin tul akak masak, sy nih adoihler..bile nk dtg angin rajin gaknye, hehehe

Asmara said...

Ayu itulah pasal, dah boleh masak2 belemak selalu nih. hehe.. tp biasa akak masak guna fresh milk lagi cepat. heheh..

freefun0616 said...

酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店經紀,
酒店打工經紀,
制服酒店工作,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
酒店經紀,

,酒店,