Sunday, October 2, 2011

Batrisya dan Alice versi Jepun


Batrisya yang bercerita tentang Alice dalam bahasa Jepun. Versi cerita rekaan dia sendiri. Mama pun tak pasti dia dapat idea dari mana. Mungkin dari buku2 yang dibaca atau tengok dari siri2 barbie yang dia pernah tengok sebelum ni. layankan aje, tengah semangat nak bercerita. Act. tadi tu dia baru beli CD Alice in Wonderland dengan papa, tak tengok pun lagi, tu yang semangat lebih. Tapi cerita pun tak berapa nak habis, dia dengan papa la camne ntah rajin papa nak amik video. hihi.. mama letak sini untuk kenangan Batrisya nanti.  Esok lepas dia tengok cd tu baru suruh dia cerita balik. :-)

20 comments:

Cheq Sue said...

wahhh...lancar jugak batrisyia cakap jepun ya... seronok je tgk anak2 as ni...dah macam klon jepun je...

*bila la boleh pi jepun ni ye... eh tetibe pulak :)

Ijah EmoTemo said...

wow , dgr batrisya ckp jepun terus tabik woo even tak phm hihihi. bestnya dia pndi ckp jepun hihihi. ;)

sue-sama said...

aaaa..teror2!!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

adam excited nak tgk video ni ngeeeee
dia ckp mama cepat record adam nak citer mcm ni gak.....

Soo Hae Daa said...

wahhhh...beshnya dgr batrisya ckp jepun...dh mcm ank jepun pon de..hikhikhik..die boleh ckp melayu tak kak? kazen sy dulu duk UK, balik2 xreti ckp melayu..hohohoh

Hanis MY said...

Batrisya yang comel!

Ida,Japan said...

comelnyer dia....bebudak kejap jer boleh ckp jepun, mak budak ngan bapak budak ni haaa..tak reti2 lg...nk study lebih nihongo malas yg amat huuuu

A.I.N.S.Y.A.H said...

wahhhh terernye batrisya...adik batrisya, nanti ajar akak bhasa jepun ye.. akak nak dapat 3rd language A+ ;)

Asmara said...

Cheque sue, tu yg risau nihonggo lagi fasih dari melayu.

Ijah, harap2 dia tak lupa la balik msia nnti. :)

Asmara said...

Sue, budak2 mmg cepat belajar kan!

Ayu, hihi.. comel je Adam cakap mcm tu. dia pun mesti suka sbb sensei selalu bercerita camtu, budak2 cepat je ikutnya. :D

Asmara said...

Suhada, melayu boleh, kat rumah ckp melayu. hari2 pun kene buat homework bm, kalau tak teruk nnti balik nak sek kat msia.

Hanis, tq. :D

Asmara said...

Kak Ida, betul tu. jeles yg amat tengok diorang ni fasih kemain, lagi2 bila cakap ngan tomodachi dia, sekali tengok mmg tak perasan gaijin pon. hehe..

Ainsyah, hihi.. mama dia pun kdg tak pass lagi, japan susah la, dgn 3 jenis tulisan dia tu. huhu..

Syaima' said...

sugoiii. comel jee hehe

Kamalia said...

Haha..mmg terer,sy suka dgr die ckp tuh..trbayang2 muka die bersungguh2 kalau bercerita wktu sy dtg aritu..

アヌム ちゃん said...

wahh kena bljr nihongo dgn batrisya la cm nih..huhuuu

sue-sama said...

Kak asmara, macam ni, sy kene berguru dgn anak kakak :)

Juwita Jamaludin said...

sugoi batrisya.. bagus.. alice wonderland fathnin pun ada CD tu..

Asmara said...

Syaima, budak2 mmg cepat belajarnya. :D

Kam, haha.. bmnya tunggang langgang.

Anum, bdk2 punya ayat lg tak berapa nak faham, sbb dia belajar ikut org cakap, jadi slang kg sini. hihi..

Asmara said...

Sue, hehe.. meh datang. :D

Ita, dia nak yg versi nihonggo. pening mama dia nih.

fizahood said...

kene letak sarikata kat bawah ler br paham cite batrisya...cam bebdk jepun dah...