Wednesday, August 31, 2011

Juadah Raya 2011 dan hari terakhir Ramadhan 2011

Juadah pada raya pertama. Di masak bersama adik2 yang tinggal. Terima kasih Azila, Liyana, Didie (jauh datang dari Hokkaido), Mat Min, Wak dan Hanis. Menu raya nasik impit, kuah kacang, ayam percik, rendang daging, kuah lodeh, kek coklat, cheese cake, sirap bandung pandan dan kuih muih raya.
Tak lupa ada lemang segera. Sedap!
Juadah berbuka hari terakhir, Laksa Penang, masalodeh, jemput2 ikan bilis (xde gmbr) dan buah2an. Berkampung di rumah kami dari petang Ramadhan terakhir hingga tengah malam raya kedua, sambil melayan TV Malaysia. Best! Sembahyang raya di surau, ada 4 orang warga Indonesia datang kebetulan ada conference di Yamagata.
Batrisya dah Haziq bersekolah pada raya pertama, balik sekolah terus tukar baju raya. Selamat hari raya dari kami. Haqem buat pose nak duit raya! hehe..

*Boleh pulak raya pertama takde air, notis kata tutup dari jam 10pg-4 petang (baru baca lak tu lepas balik sembahyang raya) nasib baik kul 1:30 dah ada balik. terbantut nak buat pelbagai jenis masakan lagi. uhuhu..

19 comments:

Hanis MY said...

yummynya! wiken ni nk ajak chenta g yone la huhu, nanti hanis roger2 eh... selamat hari raya kak as dan family... maaf zahir batin... kawainyaaa 3 orang tu...

Amie said...

selamat hari raya semua.... comelnya yang 3 tu.... ni nak bagi ang pau raya ni, datang sini...... he hehehhh

Unaizah said...

Ewaaah, tahun ni tema merah ye +_+ . Selamat hari raya utk As sekeluarga.

アヌム ちゃん said...

wah cmne nk buat lemang segera tuhh..huhuuu..bestnye byk mknan..nyum2..tv mesia tv ape..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

akak tayang laksa la pulak uwaaaa dah la teringin nak makan kena kuar beli ikan la jawabnyer...lemang hari tue buat sket tgk ni teringin lagik...hissttt mcm mana la x mokmok diri ku ini...akak mai terjah umah ayu plak :))

yatie chomeyl said...

SN ponteng sekolah hari raya pertama sbb mommy & daddy angkut pi beraya eheh

nur easy said...

cantiknya berkurung merah semua..;) layan tv msia dalam raacun ya? hehe

Bintang Biru. said...

wahhh sedapppnya !

Acik Erna said...

Assalam dan selamat hari raya aidilfitri.
meriah juga makannya ye.
comel2 anak2 berbaju merah ni..suka acik tengok..

Iryd and Pitt's little diary said...

meriahnye kak As..wahhh warna sama ngan kami..merahhhh...i like!

Asmara said...

Hanis, jemput datang. Seronok kalau ada tetamu nih. ;D

Kak Amie, wee bestnya kalau dapat angpow. Dah berapa tahun tak dapt nak simpan duit raya. hehe..

Asmara said...

Kak unai, haah merah taun ni. hehe.. x dapat amik gambar family lagi uhuhu..

Anum, lemang segara la tu. rebus je. tv raacuun.com tu. :D

Asmara said...

Ayu, laksa paling express nak buat. hehe.. jemput beraya kat sini. ;D

Yatie, bdk2 ni pegi macam biasa, kalau tak pegi pun takde apa kat rumah. hehe..

Asmara said...

EZ, haah betul la tu. ;D

Bintang biru, macih! ;D

Acik Erna, macih! hehe.. kat fb nampak ramai betul tema merah taun ni. :D

Iryd, ahaha.. Iryd pun merah jugak eh. ekeke..

Ain SSB said...

Comeynye cuties2 berbaju merah tuuu! :)

Laksa penanggg! Terliurr! huhu.

Woahh macam mana Kak As dapat channel TV Malaysia tuu?

tiefazatie said...

pergh..best gle!

slmt hari raya sis..
maaf zahir batin ye..=)

Idayu said...

selamat hr ry as, maaf zhr btn!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

eeemmm...syodap2nya juadah lepa....

ala suka la tngk lepa bedua ni pakai bj merah...

fazian.batrisyia said...

Selamat hari raya as & family. Maaf zahir batin. Pandai & rajinnya kau memasak. Bila la nak rajin ni...