Thursday, January 20, 2011

Salji Januari 2011


Gambar2 sekitar bulan Januari 2011. Tak ingat tarikh main snap je. Sikit2 salji ni turun. Yang berpapan tu pintu masuk belah tepi dan tingkap.
Tapi sikit2 lama2 jadi bukit. tak gitu!
Yuki daruma ni bertarikh 9 Jan.
Masa ni mama rajin la keluar pintu jap. Bebudak ni sibuk nak suruh buat.
Budak dalam cermin tu pun teringin gak, tapi bila bawak keluar nangis tak berlagu. Sejuk la xmo duk atas yuki.
Basikal yang dah tak nampak rupa.
Boleh dikatakan tiap2 hari nak kene cangkul salji macam ni. Larat tak! huhu.. mmg boleh kurus org2 kat sini tiap2 hari kejenya membersihkan salji kat kete bila nak keluar. Parking yang xde air mengalir. Oklah ni semua gambar 2 minggu yang lepas. Pagi tadi....

:
:
:
:
:
:
:
:
:

tetiba tengok dah tinggi ni. Pintu dan tingkap pun dah tak nampak.
dan ini.
Salji yang lebih tinggi dari rumah dan kereta. huhu..
Jemputlah datang rumah saya kalau sape2 yang sudi nak bermain salji kat sini. :)

13 comments:

Hanis MY said...

Kak As! pengsan nak bersihkan salji atas kereta tu nasiblah sendai tak lebat mcm ni kalau tak pitam sebab konpem hanis pun kena tlg eksasais dgn en suami...ok set nantikan kedatangan kami g guling2 sana eh...tak sabar nk buat yuki daruma (baru tahu snowman tu daruma huhu...)

hana said...

taun nih salji paling teruk kan as... kat mana2 lah... kalau kat tmpt ko tuh lagi lah.. rumah ko tuh silap2 leh tertimbus nampak bumbung jerk! kekekeke.....

Asmara said...

Hanis, Daruma tu act. benda bulat yg ada lukisan mcm org tu. ada gak katun dia. kita ikutlah org jepun ni dok panggil yukidaruma. hehe.. meh dtg meh! :)

K. hana, tu la tengok berita mcm kat Toyama, Totori tu salji lebat eh. sampai hotel pun tutup gitu. belah2 bawah pun byk gak turun salji. sampai paip air beku. sini lagila xleh nk kata apa, bersabo jela 2\3 bulan camni. huhu..

CT said...

wow...bestnya...!!!

anie,Nagoya said...

tul tu hana.thn ni bwk salji.

dahsyat salji kat tmpt ko As.sib baik tmpt kkanie tak seteruk cam tu.kalo gaya cam tu, blek mesia le.

~ yus ~ said...

Mak ai As. Tebalnya. Takut pun ada. Mesti sejuk beku dalam rumah tu kan...

Mcm mana nak sampai rumah As kalau dah tebal gitu saljinya...huhuhu

fazian.batrisyia said...

Dayah & aku nak sgt gi sana...pitisnya tak cukup2 la...

WaNNi said...

boleh buat stok abc setahun :)

nur easy said...

tebal betul saljinya kat sana ya.. kat kitakyushu nipis je. ;)

Lady Lavender said...

very nice view...
p/s: kesian budak kecik yg kena kurung tu hiihii..

Asmara said...

Kak CT, tengok salji mmg best tpi nak melalui kesejukan tu huhu..sabo je la.

K. Anie, ala nnti balik mesia dah tak rasa salji lagi. hehe.. smntara ada meh main puas2.

Asmara said...

K Yus, boleh sampai tapi lmbt la sikit. nak bwk kete pun tak lebih 50kmj. hehe..heater 24hours nih.

Yan, skrg AA ada. murah tau! meh la dtg, smntara stok masih ada nih. hehe..

Asmara said...

Wanni, eh lebih setahun nih wanni. haha..

Nur easy, belah atas mmg tebal2. sini terkenal tmpt main ski. Tp gunung sana byk jugakan. :)

Lady, hehe.. tu la. dia syok nak join tp bwk keluar x nak main pulak. :p