Tuesday, September 8, 2009

Kuih Ketayap

Dah seminggu lebih nak try wat kuih ni, akhirnya hari ni berjaya jugak membuatnya. Dulu2 x tau pun nama kuih ni kuih ketayap, kitaorg panggil kuih gulung je tau! Sejak2 tengok resepi2 orang baru tau nama kuih nih. Senang je wat kuih nih. x yah tengok resepi pun. hehe.. inti nye guna gula melaka campur gula pasir sikit, letak kelapa kering (sini xde kelapa ori) dan daun pandan. Kulitnya mcm buat lempeng jer, pastu gulung la. Lepas gak kempunan nak makan kuih nih. :p

6 comments:

NorNaza said...

biar betul ni As, "campur guna pasir"..haha....tengok betul2 ayat tu, ketayap alaf baru resepi dr Asmara..

Asmara said...

heheeh... kak nor tq dah betulkan dah.. maklum la taip tengah2 malam waktu tu. hihi.. tq2..

pakcik scotland said...

mcm kuh popiah jer...

Asmara said...

popiah version ketayap. hehe..

blogresipi said...

Cantik je ketayap dia..kite nak baut ketayap ni dah berbulan tak berketayap lagi pon.hehe

Asmara said...

Ijan, byk masa lagi tu. lepas pantang nak ketayap hari2 pon boleh.. hehe..