Tuesday, May 19, 2009

Okonomiyaki

Ini atas permintaan hubby soh buat okonomiyaki, (nak sebut pun susah mula2) hehe.. Dia suka sangat la makan nih sebab tu semua bahan dia beli.
Cara buat macam pizza/lempeng je, bahan2 pun senang je, tepung secawan, telor sebiji, kobis potong halus2 (yang ni kene banyak2), sotong/udang/ayam potong kecik2, letak garam sikit dengan breadcrumbs 3 sudu dan air. Macam buat jemput2 gak cuma minyak sikit je, masak atas api. Buat tebal2 baru jadi okonomiyaki yg betul. Dah siap tabur la katsuobushi, mayonis dan sos okonomiyaki. nyummiee..;)

5 comments:

Ena's Palace said...

hai as...bila la aku dapat mkn sumer masakan ko nih ek!

emas_juita said...

Kak As balik nanti wat buku...ermm tajuk dier From The Kitchen of Malay Housewife at Nihon-go.hehehehe....i loike

Effyliani's Life said...

NYUMMY LA MASAKAN2 AS. KIRANYA NIE HOBBY BARULAH EK.

Asmara said...

Kak rat: tunggu la kita balik nanti. tu pun kalo rajin nak main masak2 lagi. huhu..

Fara: Pergh siap nak wat buku tak tahan hehe.. (Fara, Nihongo tu maknanya bahasa Jepun, Nihon tu Jepun. Kalau bahasa melayu = Mareygo, go(sebut gok) maknanya bahasa). Wah belajar jepun kita nih. hihi..

Sue: Iyer la Sue, jadik hobby plak nak cuba pelbagai masakan nih. hehe..

freefun0616 said...

酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店經紀,
酒店打工經紀,
制服酒店工作,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
酒店經紀,

,酒店,