Tuesday, November 25, 2008

Geram...

Ada satu benda yang tiba-tiba menyebabkan aku jadi geram. Ada la satu persatuan nih. Ahlinya terdiri dari orang kaya2 dan berpangkat Datuk2 belaka. Tapi kejenyer asyik le mintak sumbangan kat tempat aku keje nih ha.. Dalam setahun mintaknyer 3/4 kali. pastu jumlah mintak tak tahan tu.. berpuluh2 ribu. Pastu tengok la tujuannyer heh semua untuk jamuan makan jamuan makan mentang2 dinaungi oleh CM. Pastu tiap2 hari call tanya2 pastu mcm paksa2 plak kene bagi. Nasib la boss nih bagus. Dia soh kata 'mintak maaf peruntukan dah habis' senang citer. Tapi at least kitaorg mmg bagi tiap2 taun 10k dah tentu la utk diorg nih. kalo tak bagi kang dikatanya kitaorg x menyokong/melawan org atas.

Itu le yang aku herankan diorang nih. Dah tau selalu nak buat function buatlah pendapatan sendiri. Nih tak asyik le mintak duit kat tmpat org. Pada aku le kalo nak menderma tu tengok la untuk anak2 yatim ke, orang susah ke tak kisah la. Tapi diorg ni pun pandai je gunakan nama anak2 yatim konon la seorang peruntukan RM300 untuk beli baju dan kasut. aku rasa la setakat nak beli kasut ngan baju untuk budak RM100 dah lebih cukup. So lagi 200 tu letak mana? confirm la masuk poket diorg... ceh pepandai je aku nih. Duit datang dari kitaorg tp yg dpt nama persatuan diorg, siap masuk paper lagi. Tapi nih le ketidakpuasanhatian aku terhadap org2 yg pentingkan diri sendiri. *Tetiba emo je aku pepagi.

No comments: