Tuesday, January 26, 2010

Alhamdulillah dah selamat!

Gambar pertama baby selepas keluar dari perut mama. Selamat dilahirkan secara pembedahan caesarean bertempat di Yonezawa City Hospital, Japan pada tarikh 14 Januari 2010 bersamaan 28 Muharram 1431H tepat jam 3.10 minit petang. Berat baby sewaktu keluar adalah 3700gram. Baby adalah lelaki!

Alhamdulillah baby dan mama sihat2 sahaja sewaktu di hospital. Pengalaman bersalin anak ketiga secara c-sect. Memang tak dapat merasa sakit bersalin sebab terus set date utk pembedahan. Kecuali anak pertama je kene induce, anak kedua pun terus set date.

10 hari berada di hospital untuk memastikan kesihatan mama dan baby. Untung jugak sebab baby dan mama dijaga dengan baik dan teratur memandangkan jauh berada di luar negara takde org tua nak tolong jagakan. Nasib baik ada adik yg dtg tolong jaga Haziq dan Batrisya. Thanks a lot to my sister.

Bersalin pada waktu winter dan salji yang melimpah ruah tiap hari mmg mencabar. Terutama hubby yang tiap2 hari terpaksa mengorek salji depan kereta tiap kali nak melawat di hospital. Haziq yang terlebih nakal semasa mama takde kat rumah. Cabaran sungguh untuk papa!

Anyway sekarang dah berada di rumah, kehidupan baru bermula bersama 3 orang anak. Doakan yang terbaik untuk kami!

3 comments:

Sue @ Nenie said...

Congratulations....
Alhamdulillah semuanya selamat..Jaga diri diperantauannya....

Asmara said...

Sue, terima kasih. InsyaAllah.. doakan yg terbaik. Amin.. :)

kak tinee said...

congrat ...btw your son buffday is same as my mom ....