Monday, June 1, 2009

Sate

Dah lama ngidam nak makan sate. Dari kecik dulu memang aku berangan giler nak buat sate sendiri, sebabnya aku selalu baca majalah Wanita yang mak aku langgan dolu2. pastu kalo belek2 majalah tu ada iklan minyak tak silap aku, kat situ siap ada resepi buat sate. Siap berangan nak buat sendiri tp apakan daya masa tu sekolah lagi mak tak kasik main barang2 dapur. hehe... setelah berbelas2 tahun lamanya, barulah cita2 ku nak buat sate sendiri tercapai!! huhu.. lama giler baru boleh buat sendiri, isk2 mcm tak caya je. Tapi tak puas hati gak sebab sate ni tak la begitu original sebab bukan sate bakar dan tak cucuk ngan lidi. Ini sate goreng je, tp bahan2 tetap sama la macam buat sate dan diperam terlebih dulu.

Proses kejap je, bahan2 sate dah perap siap2, pastu buat nasi himpit dan kuah kacang. Lepas jugaklah kempunan nak makan sate walaupun tak berlidi. Apa yg penting orang dlm rumah ni suka makan, hehe...